Khamis, 15 September 2011

Selamat hari Malaysia dan Selamat Merdeka!!!

Salam 1 Malaysia kawan-kawan...
Selamat Merdeka..apa maksudnyer dengan perkataan M.E.R.D.E.K.A ini ye?

ehm..bagi diri ini yang dikatakan anak merdeka adalah..bebas dari penjajah..bukan sahaja negeri yg menjajah tetapi bebas dari gejala yang tak sihat such as..najis dadah..judi..merokok..dll yg boleh membuatkan kite hilang keyakinan diri..tumpuan dalam hidup dan kebahagian.

ramai orang kate MERDEKA=bebas dari penjajah..mmg betol..tapi kalau hati dan pemikiran kite dijajah dengan benda2 yang sy bagitau tadi tu..kite belom betol2 lagi MERDEKA..xbebas..

tapi saya tak tau pandangan orang lain plak..so kalau ada yg sudi nak berkongsi pendapat.leh lah tinggalkan komen kat cni..sama2lah kite memperingati kesungguhan pejuang2 kiter yang berusaha mendapatkan kemerdekaan untuk negara kita ni..

janganlah kite terikut2 dengan negara2 luar yang sekarang ni bergelumang ngan peperangan..semua nak wat kempen pulaukan pemimpin..kiter kat sini dah sememangnyer dah bebas.

* bebas beragama
* bebas berkawan walaupun ada batasan
* bebas keluar ke mana-mana

wahai anak2 Malaysia terutamanya anak2 Melayu ni..bangkitlah..pertahankan kemerdekaan kita ini..selamatkan bangsa..agama dan adat kiter..jangan sampai kite kembali ke pelosok lame..dijajah..ditindas olah bangsa lain..*tetibe ibu emo..huhuh

oklah..saya taknak mengarang lebih2..kang ada plak yg kondem yang bukan2 kat cni..kepada anak Malaysia..pertahankanlahlah MERDEKA anda tu..janganlah anda persia-siakan perjuangan pejuang2 kite tu..Salam Merdeka dari saya..MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan